Zakończenie roku szkolnego 2018/2019 klasy V-VIII + Gimnazjum

Zakończenie roku szkolnego 2018/2019 klasy I-IV SP

Dnia 19.06.2019 r. nasi uczniowie z wieloma sukcesami zakończyli kolejny rok szkolny. Wszystkim gratulujemy osiągnieć i wspaniałych ocen. Do zobaczenia we wrześniu

Egzamin praktyczny na kartę rowerową

25 czerwca w WORD w Słupsku w obecności policjantów ruchu drogowego słupskiej komendy, uczniowie klas IV i V przystąpili do egzaminu na kartę rowerową. Egzamin ten organizowany jest cyklicznie. Warunkiem koniecznym przystąpienia do części praktycznej egzaminu było zaliczenie przeprowadzonej wcześniej na terenie szkoły części teoretycznej, która polegała na prawidłowym rozwiązaniu testu wiedzy dotyczącego przepisów drogowych. Uczniowie musieli również mieć ukończone 10 lat. Zdający musieli wykazać się sprawnością i dobrym opanowaniem roweru, a także znajomością znaków i przepisów drogowych. Do egzaminu przystąpiło 17 osób,  zdało 16. Gratulujemy.

Święto Rodziców w IIa

W dniu 11 czerwca uczniowie klasy II a gościli Rodziców na corocznym Dniu Mamy i Taty. "Biedronkowa rodzina" to przedstawienie, które przygotowali uczniowie wraz z wychowawcą. Słodki podwieczorek oraz upominki wykonane przez dzieci były miłą niespodzianką dla rodziców.

Dzień mamy i taty w III b

W czerwcu klasa III b przygotowała uroczystość dla rodziców – sztukę pt. ,,Jak się mama i tata w przedszkolu poznali”. Wszyscy świetnie się bawili. Uroczystość zakończył wspólny słodki poczęstunek.

Przedstawienie MAGIA LASU

W poniedziałek 17 czerwca 2019 r. dla wszystkich klas 0-III, po raz trzeci w tym roku szkolnym, wystąpili uczniowie należący do kółka teatralnego MAŁY ARTYSTA. Wspólnie z p. Anitą Matejko (opiekunką koła) przygotowali przedstawienie pt. MAGIA LASU.

Pewnego dnia Małgosia (miłośniczka przyrody) udała się wraz z bratem Jasiem na spacer do lasu. Z powodu niewłaściwego zachowania chłopca (rozpalenie ogniska w lesie, śmiecenie, głośne słuchanie muzyki) dzieci zostały zabrane przez czarownicę (Baba Flora) do jej domu, gdzie chłopiec został ukarany i otrzymał tym samym nauczkę.

Wszyscy uczniowie zgodnie przyznali, że przedstawienie oprócz walorów artystycznych, było także bardzo pouczające.

Mały Artysta - próba tancerek

Aktualnie odbywają się próby kółka teatralnego Mały Artysta do przedstawienia pt. Magia lasu. Już wkrótce, dokładnie 17 czerwca, wszyscy uczniowie klas 0-III będą mieli okazję obejrzeć naszych artystów na żywo.

III Charytatywny Bieg Nadzieja

Chętni rodzice uczniów klasy 1a wraz z wychowawcą i nauczycielem świetlicy wzięli udział w III Charytatywnym Biegu Nadzieja. Biegli dla tych, którzy nie mogli. Celem było zebranie środków finansowych dla dzieci wymagających terapii ruchowej. Cel był szczytny, integracja pełna. Dziękujemy za doping uczniom z naszej klasy.

Biedroneczki

Dzieci uczęszczające na zajęcia organizowane w świetlicy szkolnej wykonały biedroneczki z kół - origami płaskie.

Zapraszamy do galerii

Magia lasu - próby artystów

Sukces Dawida w KANGURZE 2019

Dawid Badzio - uczeń klsay 8b - zdobył wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym KANGUR 2019. KANGUR jest konkursem z kilkudziesięcioletniom tradycją i każdego roku uczniowie naszej szkoły tłumnie biorą w nim udział. W tegorocznej edycji wystartowało 44 naszych kolegów i koleżanek, a Dawid był z nich najlepszy. Gratulujemy!!!

Gminny Festiwal Morski we Włynkówku

W czwartek 6 czerwca odbyła się pierwsza edycja Gminnego Festiwalu Morskiego w Szkole Podstawowej we Włynkówku. W zabawie jaką była gra w statki wzięła udział trójka uczniów naszej szkoły: Filip i Igor z klas 4 oraz Maks z klasy 6. Chłopcy bardzo dobrze się bawili, nawiązali nowe znajomości, a na zakończenie otrzymali drobne upominki oraz dyplomy.

Wycieczka klas III do Torunia – dzień drugi i trzeci

Również kolejne dni wyprawy do Torunia były niezwykle atrakcyjne. Zwiedziliśmy z  przewodnikiem starówkę,  byliśmy w Planetarium na seansie, który odkrył przed nami tajemnice Kosmosu. Niesamowitym przeżyciem była również wizyta w Centrum Chemii – jedynym miejscu w Polsce, gdzie zajęcia chemiczne oparte są w całości na samodzielnym wykonywaniu doświadczeń. Na koniec dnia zwiedziliśmy XIX wieczny fort z pochodniami oraz uczestniczyliśmy w grze terenowej – podchodach.

Ostatniego dnia uczyliśmy się o historii toruńskich pierników, obejrzeliśmy prezentację, wzięliśmy udział w konkursie odgadywania przypraw piernikowych i oczywiście sami upiekliśmy pierniki. Następnym etapem podróży był ,,Jura Park” w Solcu Kujawskim, zobaczyliśmy tam zaginiony świat odtworzony realistycznie przez naukowców – paleontologów. Wizyta w kinie 5D również bardzo nam się podobała. Nie obyło się również bez zielonej nocy, którą zapewniły uczestnikom wycieczki wychowawczynie…

Wakacjada Taneczna 2019

W dniu 8 kwietnia w hali widowiskowo-sportowej w Kobylnicy odbył się Ogólnopolski Turniej Tańca Sportowego – Wakacjada Taneczna. Wzięli w nim udział uczniowie naszej szkoły z klasy IIa, IIb, IIIa, IIIb, IVa i Vb. Zarówno dzieciom, jak i nauczycielom ten dzień upłynął pod znakiem radości i tańca. Nasze pary wirowały w rytmie Walca Angielskiego, Quick Step, Samby, Cha-Chy, Jive’a i Polki. Ponadto nasze pary, które trenują jednocześnie w Klubie Tańca Sportowego PAKTAN wygrywając turniej w swojej kategorii awansowały do wyższej klasy tanecznej „G” – są to Kacper Wojtko  (3a), Iga Stawasz (3b) i Mateusz Łęgowski (3b). Na turnieju zabłysnęła także para Miłosz Chachuła-Domański – Oliwia Sech wygrywając w swojej kategorii i przynosząc dużo radości swojej trenerce tańca pani Elżbiecie Zięciak.

„Serdecznie dziękuję za zaangażowanie i cudowny start na turnieju tańca wszystkim zawodnikom i zawodniczkom oraz rodzicom za przygotowanie dzieci do zawodów.” – Elżbieta Zięciak.

Wycieczka do Torunia klas trzecich - dzień pierwszy

Uczniowie klasy III a i III b 4 czerwca udali się na wycieczkę do Torunia. Po kilku godzinach jazdy dotarli do Bydgoszczy, gdzie zwiedzili Muzeum Mydła. Poznali tam różne sposoby prania, wzięli udział w warsztatach mydlarskich, a własnoręcznie wyprodukowane mydełka zabrali w dalszą podróż.  Następnie odwiedzili ogród zoologiczny specjalizujący się w hodowli rodzimych zwierząt oraz udali się do Grębocina , gdzie znajduje się Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa. Dzięki ciekawej lekcji poznali historię papiernictwa, drukarstwa oraz próbowali kaligrafii gęsim piórem . Na koniec warsztatów każde dziecko wydrukowało sobie pamiątkowy dyplom oraz wykonało kartkę papieru, którą po osuszeniu zabrało do domu.

Przegląd recytatorski "Zaczarowany Świat Miłosza"

10.06 odbył się przegląd recytatorski wśród uczniów klas I - III.  Miał on na celu promocję talentów dziecięcych oraz krzewienie poezji. W przeglądzie wzięło udział dziesięcioro dzieci. Poziom recytacji był wysoki,  doskonałą recytacją wyróżniali się Jakub Filip z klasy 1b, Alicja Kołatka z klasy 2b i duet Mikołaj Kapusta i Michał Majewski  z klasy  1c.  Uczniowie byli nagrodzeni upominkami i dyplomami ufundowanym przez Radę Rodziców.

Biwak integracyjny klas piątych

W dniach od trzeciego do szóstego czerwca wszystkie klasy piąte z naszej szkoły udały się na biwak integracyjny do miejscowości Ocypel w Borach Tucholskich. Zakwaterowanie mieliśmy w malowniczo położonym Ośrodku Wczasowym Mleczarz. Nad prawie sześćdziesięcioma uczniami opiekę sprawowali Pani Joanna Charczun, która znalazła to cudowne miejsce, Pan Leszek Linmann, który prawie nie wychodził z wody i  systematycznie chlapał się z dzieciakami, Pan Maciej Miejewski i Tomasz Rybak, którzy zapewniali dzieciakom atrakcje sportowe. Dzieciaki nocowały w ośrodku wczasowym w okolicy, którego znajduje się aż jedenaście jezior. Pierwszy dzień to kąpiele wodne i mecze siatkówki plażowej, a także opalanie. Drugi dzień to lody, plażowanie, basen i zwiedzanie okolicy w dzień, a także w nocy podczas nocnej wyprawy z latarkami dookoła jednego z jezior. Trzeci dzień to spływ kajakowy rzeką Wdą a także troszkę historii regionu w Izbie Regionalnej.  Ciężko zapomnieć o wspaniałej domowej kuchni, w której nawet najbardziej wybredne niejadki mogły znaleźć dla siebie. No i dotarliśmy do czwartku gdzie niestety kończy się nasza sielanka i trzeba wracać do domów. Szkoda, bo było naprawdę przyjemnie i te atrakcje!!!

Teatr cieni

Podczas przeglądu recytatorskiego 10 czerwca 2019r. dzieci z teatrzyku cieni dały popisowy występ. Ola. Maja, Liliana, Jaś, Olek i  Nina - aktorzy z klasy 1c i 1a zaprezentowali swoje umiejętności recytatorskie i wokalne. Sztuka "Morskie opowieści" uświetniła szkolna imprezę i wprowadziła w wakacyjny nastrój wszystkich uczestników przeglądu.

Laureat konkursu ,,Uczę się bezpieczeństwa"

Mam zaszczyt poinformować, że uczeń z klasy 1c  - Tomasz Michalak został laureatem konkursu plastycznego ,,Uczę się bezpieczeństwa" organizowanego przez Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku.  Uroczysta gala finałowa odbyła się w dniu 11 czerwca 2019 roku  w auli teatralnej  w budynku Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Gdańskiego, podczas którego nastąpiło podsumowanie projektu oraz uhonorowani zostali  laureaci najlepszych prac plastycznych.

XVIII Integracyjny Turniej Szachowy

W dniu 08.06.2019 r. odbył się w Słupsku XVIII Integracyjny Turniej Szachowy. W kategorii Juniorów Jakub Kniaź z klasy III zdobył VI miejsce, a Maciek Kniaź z klasy I - VIII. Obaj byli najlepszymi zawodnikami z klas młodszych. Gratulujemy sukcesu i życzymy powodzenia w kolejnych turniejach! Dziękujemy naszym uczniom za wspaniałą reprezentację!

Ministerstwo Sportu i Turystyki wspiera nasz UKS

Miło nam poinformować, że Uczniowski Klub Sportowy  „Orlik” działający przy Zespole Szkolno Przedszkolnym w Siemianicach otrzymał dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach rządowego programu „Klub 2019” w wysokości 10 000 zł. Głównym celem jest upowszechnianie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży.

Przyznana dotacja przeznaczona jest na zakup sprzętu sportowego oraz wynagrodzenie szkoleniowca.

Biwak klas VII SP

W dniach 03-05.06.2019 klasy VII wraz z wychowawcami: p. Sebastianem Winsztalem i p. Tomaszem Surowcem wybrali się do Dębiny na biwak. Pogoda dopisała a my czas spędziliśmy leżakując, plażując, spacerując, a przede wszystkim dobrze bawiąc się! Wspólnie wybraliśmy się na survival do pobliskich lasach – nie zabrakło potu, zmęczenia, stękania czy podartych ubrań. Najważniejsze, że dobrze się bawiliśmy. Morze to nie tylko piasek i słona woda, to również piękno przyrody polskiej części Bałtyku. Mieliśmy okazje podziwiać piękno pomorskiej buczyny kwaśnej i gatunków w niej występujących. Zebraliśmy muszle małży Bałtyku, morszczyna pęcherzykowatego oraz spotkaliśmy, niestety, martwą fokę. I tu edukacja dla wszystkich. Gdy spotkamy te rzadkie morskie ssaki nie powinniśmy zakłócać ich spokoju, w przypadku spotkania martwych okazów powinniśmy zadzwonić na Błękitny Patrol WWF – oni pomogą. Taką pogodę, taką zabawę i takie biwaki to my kochamy! <3 <3 <3

Motorem w świat

Lubimy podróże, więc dzieci z klasy II a miały okazję poznać motorowe środki lokomocji. Zdjęcie na super motorze to jest to...